pexels-photo-545012-BLOG

Especial descans: què ens ajuda a dormir millor?

Tots sabem que descansar correctament és molt important per sentir-nos bé, productius i amb energia durant tot el dia. No només compten les hores que dormim, també la qualitat del son. Sabies que l’elecció del matalàs, el coixí i la temperatura del teu dormitori influeixen en el teu descans? Et donem uns petits consells perquè gaudeixis d’un son reparador.

Com escollir un bon matalàs?

La fermesa:

El més adequat és un matalàs de fermesa mitja, és a dir, que suporti bé el pes del cos però no sigui tan dur que resulti incòmode. El matalàs ideal ha de permetre recolzar el cos d’una forma correcta i natural. Si l’escollim massa dur, no estarem còmodes i si el triem massa tou, el nostre cos s’enfonsarà i a més no subjectarà correctament la nostra columna.

llit descans

Necessitats especials:

– Si tens problemes de circulació, necessitaràs un matalàs flexible, que s’adapti al teu cos. També és aconsellable comptar amb un somier articulat perquè puguis alçar les cames o la part superior del cos, en cas de molèsties.

– Els matalassos antibacterians i antiàcars són ideals per a les persones propenses a les al·lèrgies.

Materials:

Els matalassos de làtex s’adapten a la forma corporal i permeten reduir la pressió sobre les espatlles, el cap o els malucs. Quan compris un matalàs, assegura’t que la capa de làtex sigui de més de 4 cm de gruix. Són matalassos molt elàstics que et permeten moure’t amb naturalitat, mantenint la columna vertebral en la posició correcta.

Si dorms de costat o tens dolor muscular o articular, el més adequat per a tu és la viscoelàstica. El seu efecte memòria reconeix la forma del teu cos per proporcionar-te un descans òptim.

Per a les persones a qui els costa dormir per la calor, el millor és un matalàs de motlles. Aquest tipus ofereix un descans més tradicional, sense la sensació d’adaptabilitat al cos dels altres materials. Hi ha una àmplia varietat de matalassos de motlles, deixa’t assessorar per trobar el més adequat a tu.

descans dormitori adult

Breus consells a tenir en compte:

– El matalàs ha de ser com a mínim de 18 cm de gruix.

– Ha de mesurar 10 cm més que la persona més alta que hi dormi.

– Es recomana canviar el matalàs una vegada cada 10 anys. Els nens necessiten canviar-lo abans. Clica aquí per saber com triar el matalàs dels nens.

– Aireja el matalàs a diari durant uns minuts i canvia’l de posició tres o quatre vegades a l’any per conservar la seva forma.

– Una funda de teixits naturals i cotó t’ajudarà a mantenir el teu matalàs net.

 descans nens 

Què hem de tenir en compte a l’hora de triar el coixí?

L’elecció del coixí no és un tema per prendre’s a la lleugera. Durant tot el temps que dormim, el coixí ens subjecta el cap i el coll i, si és l’adequat, ens ajuda a mantenir la columna vertebral recta. Utilitzar un bon coixí t’evitarà dolors i problemes de salut.

Què ens proporciona cada material?

– La fibra és fresca i transpirable. És molt pràctica perquè es pot rentar.

– La viscoelàstica s’adapta al nostre cap i coll. Ens proporciona un descans òptim per a la zona cervical.

– El làtex és molt suau i agradable, a més d’oferir una ventilació que afavoreix la higiene.

descans coixí

Digue’ns com dorms i et direm com ha de ser el teu coixí

– Si dorms boca terrosa tria un coixí tou i fi que permeti que el cap quedi alineat amb el cos i no dificulti la respiració.

– Dorms panxa amunt? Decanta’t per un coixí de gruix i fermesa entremitjos per descansar el coll i les cervicals.

– Pels que dormen de costat, l’ideal és un coixí de duresa mitjana.

Quan han d’utilitzar coixí els nens?

Els nadons no necessiten utilitzar-lo durant els primers mesos de vida però sí podem col·locar-lo al llit a partir de l’any. El primer coixí ha de ser molt tou i d’un material hipoal·lergènic.

descans nadó

A quina temperatura ha d’estar el dormitori per descansar bé?

Quan fa molta calor, no podem dormir… Quan fa molt fred, tampoc! Quina és la temperatura ideal per dormir?

Quan la temperatura està per sobre dels 26ºC el mecanisme de refrigeració del nostre cos s’encén i no ens permet dormir amb tranquil·litat. El mateix passa quan estem per sota de 12ºC, el nostre cos s’activa per escalfar-nos i fa que ens despertem a mitja nit.

Per dormir relaxats i a gust, el dormitori ha d’estar entre els 15 i els 22ºC. Que estigui més a prop d’una xifra o d’una altra dependrà de com de fredolic/a siguis.

descans dormitori

Esperem que aquests consells et serveixin per gaudir dels millor somnis. Intenta fixar rutines i horaris, descansa bé i començaràs el dia ple/na d’energia. Bona nit!

No hi ha comentaris

Publica un comentari

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y de medición de nuestra web para mejorar nuestros servicios. Si continua navegando, consideramos que acepta su uso. Puede cambiar la configuración u obtener más información aquí.