
12 Sep Creix la demanda d’obra nova. Tots volen estrenar
La consolidació del cicle de recuperació del sector immobiliari residencial és ja una realitat i en aquest escenari les peticions d’obra nova estan prenent impuls tal com evidencien diferents indicadors. Segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) referents a juliol de 2017, la compravenda d’aquesta tipologia d’immoble va registrar un increment interanual del 12,5%, fins a sumar 6.792 operacions en tot l’estat espanyol. A Catalunya l’avenç també s’ha fet notar i es situa en un 48,7% amb fins a 1.059 transaccions d’habitatge nou.
Així, segons les dades de l’Associació de Promotors de Catalunya, els dos primers mesos de 2017 han consolidat la tendència a l’alça en la producció d’habitatges en aquesta Comunitat Autònoma, havent-se iniciat un total de 2.067 unitats, el que suposa un increment del 111,1% davant del mateix període de l’any anterior, quan se’n van iniciar 979.
A tot això, s’hi sumen diferents estudis que estimen que l’obra nova guanyarà terreny els pròxims tres anys, arribant al 30% de l’oferta total, amb una activitat especialment rellevant en ciutats com Madrid, Màlaga i Barcelona, així com al País Basc i Balears.
En aquest context, amb més de 1.300 habitatges en construcció al 2017 i superant les 3.000 previstes per iniciar les obres els anys 2018 i 2019, Corp es situa com a líder destacat al mercat català, segons l’últim estudi de l’Instituto Coordenadas de Gobernanza y Economía Aplicada, elaborat amb l’objectiu d’identificar quins són els seus trets més rellevants i com influiran en el sector a curt termini.
Empenta econòmica i un nou perfil del comprador
Són diversos els factors que estan marcant la reactivació de la compravenda d’habitatge: per un costat, el creixement econòmic i la creació de feina amb un consegüent augment dels ingressos de les llars i, per l’altre, una major concessió de crèdits. En aquest context, es consolida, a més, el perfil d’un comprador cada vegada més informat que s’inclina per l’obra nova amb l’objectiu de satisfer les seves expectatives i exigències pel que fa a ubicació, distribució de l’espai, estàndards de qualitat i eficiència energètica.
Obra nova: tranquil·litat, qualitat, disseny i els últims avenços a la llar
La compra d’un habitatge és una decisió clau a la vida d’una persona. Per això, en el moment de l’adquisició és important valorar les característiques de cada immoble i optar pel que més s’adapti al propi estil de vida.
En aquest sentit, els habitatges d’obra nova solen comptar amb zones i equipaments comuns com àrees esportives, zones enjardinades, piscina, etc. A tot això, hem d’afegir la ubicació de l’immoble, potser un dels factors de decisió principals per al comprador donat que influirà en el preu i dia a dia del futur propietari.
Gimnàs i piscina interior de la promoció de Corp Alella Terrace.
Quan s’opta per aquest tipus d’immobles, el comprador podrà entrar a viure a la seva nova llar des del moment de l’entrega de claus, sense haver d’esperar a una possible reforma de l’habitatge. Aquests es doten, a més, de les últimes tecnologies i avenços pel que fa a materials, acabats i disseny, al mateix temps que aposten per construccions eficients energèticament que minimitzen el seu impacte en el medi ambient.
A Corp treballem per donar resposta a aquestes noves necessitats del comprador actual i, per això, apostem per un nou model de promoció: l’habitatge de tercera generació, que es construeix sobre quatre pilars estratègics: la incorporació de sèrie d’últimes tecnologies i domòtica, nous serveis i prestacions adaptats a la realitat de la demanda actual, les últimes tendències en arquitectura i disseny amb materials de màxima qualitat i el desenvolupament d’habitatges sostenibles que permeten un estalvi energètic real.
Les nostres últimes promocions projectades seguint el concepte d’”habitatge 3.0” al Masnou i Sant Just Desvern van superar el 80% de reserves només vuit setmanes després de l’inici de la seva comercialització, confirmant així l’èxit d’aquest nou model.
No hi ha comentaris